Πίστευε, ἀγάπα, συγχώρα καί προχώρα στή ζωή σου..... .

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Οἱ καμπάνες τοῦ Μεσολογγιοῦ, Δουραχάνη 25 Μαρτίου 2011


Ιστορία: Η πρώτη πολιορκία του Μεσολογγιού
 Οι μαθητές του Γυμνασίου Δουραχάνης (Ιωάννινα), στα πλαίσια της σχολικής εορτής για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της εθνεγερσίας του 1821, παρουσιάζουν σε θεατρική παράσταση την ιστορία του Ηπειρώτη Γιάννη Γούναρη και το δίλημμα του κατά τον χειμώνα του 1822.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Όση ευλάβεια κι αν δείξουμε, όσο σεμνά κι αν ενδυθούμε, αν δεν έχουμε την εσωτερική πίστη, αν δεν έχουμε την αγάπη κατά Θεόν, όλα όσα δείχνουμε είναι ματαιότης ματαιοτήτων τα πάντα ματαιότης...

Προσοχή, προσευχή, δύναμη...



Ι. Μ. Παναγίας Ντουραχάνης, ομιλία π. Αθανασίου Χατζή.


Ἡ δύναμη τῆς Μυστικῆς Προσευχῆς


Διότι αυτό είναι κυρίως προσευχή, όταν ανεβαίνουν οι κραυγές προς το Θεό από το εσωτερικό της ψυχής. Και αυτό είναι γνώρισμα της βασανισμένης ψυχής, το να εκδηλώνει την προσευχή της με την προθυμία του νου και όχι με τον τόνο της φωνής.
Έτσι προσευχόταν και ο Μωυσής. Γι’ αυτό και, ενώ δεν έλεγε τίποτε με τα χείλη του, ο Θεός του είπε:

Δρόμος δίχως Θεὸ δὲν ἀντέχεται... Ἁγίου Νικολάου Βελιμέροβιτς



Σειρά ραδιοφωνικών εκπομπών, που επιμελείται και παρουσιάζει ο κ. Παύλος Κυριακίδης, καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, για το ραδιοφωνικό σταθμό "Σπίνος 96 fm stereo".


Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

Εὐαγγέλιο Κυριακῆς, 31 Ἰανουαρίου 2016. Συνάντηση Χριστοῦ καὶ Ζακχαίου.

Κυριακή ΙΕ΄ Λουκά
Καὶ εἰσελθὼν διήρχετο τὴν Ἰεριχώ· καὶ ἰδοὺ ἀνὴρ ὀνόματι καλούμενος Ζακχαῖος, καὶ αὐτὸς ἦν ἀρχιτελώνης, καὶ οὗτος ἦν πλούσιος, καὶ ἐζήτει ἰδεῖν τὸν Ἰησοῦν τίς ἐστι, καὶ οὐκ ἠδύνατο ἀπὸ τοῦ ὄχλου, ὅτι τῇ ἡλικίᾳ μικρὸς ἦν. Kαὶ προδραμὼν ἔμπροσθεν ἀνέβη ἐπὶ συκομορέαν, ἵνα ἴδῃ αὐτόν, ὅτι δι’ ἐκείνης ἤμελλε διέρχεσθαι. Kαὶ ὡς ἦλθεν ἐπὶ τὸν τόπον, ἀναβλέψας ὁ Ἰησοῦς εἶδεν αὐτόν καὶ εἶπεν πρὸς αὐτόν· Ζακχαῖε, σπεύσας κατάβηθι· σήμερον γὰρ ἐν τῷ οἴκῳ σου δεῖ με μεῖναι. Kαὶ σπεύσας κατέβη, καὶ ὑπεδέξατο αὐτὸν χαίρων. Kαὶ ἰδόντες πάντες διεγόγγυζον λέγοντες ὅτι παρὰ ἁμαρτωλῷ ἀνδρὶ εἰσῆλθε καταλῦσαι.Sταθεὶς δὲ Ζακχαῖος εἶπε πρὸς τὸν Κύριον· Ἰδοὺ τὰ ἡμίση τῶν ὑπαρχόντων μου, Κύριε, δίδωμι τοῖς πτωχοῖς, καὶ εἴ τινός τι ἐσυκοφάντησα, ἀποδίδωμι τετραπλοῦν. Eἶπε δὲ πρὸς αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς ὅτι σήμερον σωτηρία τῷ οἴκῳ τούτῳ ἐγένετο, καθότι καὶ αὐτὸς υἱὸς Ἀβραάμ ἐστιν· ἦλθε γὰρ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ζητῆσαι καὶ σῶσαι τὸ ἀπολωλός.



Δεηθείτε προς το Πνέυμα το Άγιο.

Δεηθείτε προς το Πνέυμα το Άγιο. Χαλεποί καιροί  και οι καταστάσεις που περνάμε δύσκολες. Οπωσδήποτε χρειάζεται η Θεία βοήθεια, η Θεία Χάρις, γιατί βάλλεται και η Ορθοδοξία αλλά βάλλεται ακόμα και η πατρίδα μας. Γι’ αυτό θα ήθελα ο καθένας μας, να ζητήσουμε δύναμη και χάρη, να σταθούμε πραγματικά. Να σταθούμε όρθιοι και με την ελληνική γλώσσα αλλά πολύ περισσότερο με την Ορθοδοξία μας. Πάλι θα πω: τόσο βαρύς ήταν ο σταυρός πάνω στη σημαία και τον έβγαλαν; Είναι το άλλο που σας έχω πει πολλές φορές: όπλο κατά του διαβόλου τον σταυρό ημίν δέδωκας. Δε θα μπορούσε ο διάβολος τίποτα να κάνει πραγματικά, όταν έχεις και πιστεύεις και ζεις και φοράς και πάνω σου τον σταυρό. Αλλιώς θα μας είχε λιώσει θα μας είχε κανει όπως ήθελε. Και άρχισαν μετά και άλλα κύματα πελώρια: Αιρετικές ιδέες και μασωνικές ιδέες και όλα αυτά τα πράγματα έγινε… τι να πω… να μην πω τίποτα  χειρότερο, παρά μόνο τι ότι βάλλεται η Ελλάδα μας.


Τούς τρεῖς μεγίστους φωστῆρας τῆς Τρισηλίου θεότητος,


τούς τήν οἰκουμένην ἀκτῖσι δογμάτων θείων πυρσεύσαντας, τούς μελιῤῥύτους ποταμούς τῆς σοφίας, τούς τήν κτίσιν πᾶσαν θεογνωσίας νάμασι καταρδεύσαντας, Βασίλειον τόν μέγαν, καί τόν Θεολόγον Γρηγόριον, σύν τῷ κλεινῷ Ἰωάννη, τῷ τήν γλῶτταν χρυσοῤῥήμονι, πάντες οἱ τῶν λόγων αὐτῶν ἐρασταί, συνελθόντες ὕμνοις τιμήσωμεν· αὐτοί γάρ τῇ Τριάδι, ὑπέρ ὑμῶν ἀεί πρεσβεύουσιν.

Η αιτία για την εισαγωγή της εορτής των Τριών Ιεραρχών στην Εκκλησία είναι το εξής γεγονός:

Κατά τους χρόνους της βασιλείας του Αλεξίου του Κομνηνού (1081 - 1118 μ.Χ.), ο οποίος διαδέχθηκε στη βασιλική εξουσία τον Νικηφόρο Γ’ τον Βοτενειάτη (1078 - 1081 μ.Χ.), έγινε στην Κωνσταντινούπολη φιλονικία ανάμεσα σε λόγιους και ενάρετους άνδρες. Άλλοι θεωρούσαν ανώτερο τον Μέγα Βασίλειο, χαρακτηρίζοντάς τον μεγαλοφυΐα και υπέροχη φυσιογνωμία. Άλλοι τοποθετούσαν ψηλά τον ιερό Χρυσόστομο και τον θεωρούσαν ανώτερο από τον Μέγα Βασίλειο και τον Γρηγόριο και, τέλος, άλλοι, προσκείμενοι στον Γρηγόριο τον Θεολόγο, θεωρούσαν αυτόν ανώτερο από τους δύο άλλους, δηλαδή από τον Βασίλειο και τον Χρυσόστομο. Η φιλονικία αυτή είχε σαν αποτέλεσμα

Τὸ μοναστήρι τῆς Ντουραχάνης, μέρος Ζ΄


Δρόμος δίχως Θεὸ δὲν ἀντέχεται. Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς



Σειρά ραδιοφωνικών εκπομπών, που επιμελείται και παρουσιάζει ο κ. Παύλος Κυριακίδης, καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, για το ραδιοφωνικό σταθμό "Σπίνος 96 fm stereo".


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

σταλαγματιες απο την παραδοση

αποψεις...