Πίστευε, ἀγάπα, συγχώρα καί προχώρα στή ζωή σου..... .

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

"Μέ πνίγει ἡ ἀγάπη τοῦ κόσμου"





Ο πατήρ Αθανάσιος και τα μέλη του Μορφωτικού και Πολιτιστικού συλλόγου «ΤΟ ΑΝΘΟΣ» εύχονται σε όλους για τις Άγιες ημέρες «Χρόνια Πολλά» με υγεία και αγάπη το νέο έτος. H καρδιά μας ας γίνει Αγία Φάτνη και το Πανάγιο Βρέφος της Βηθλεέμ να μας δώσει όλες τις ευλογίες Του. Ο Θεός έγινε άνθρωπος για να γίνει ο άνθρωπος κατά χάριν Θεός. Τα Χριστούγεννα είναι αγάπη, μια αγάπη του πλάστη προς το...πλάσμα Του. Ταυτόχρονα όμως το πλάσμα ομοιάζει τον Δημιουργό του, όταν διαχέει αυτή την αγάπη του προς το συνάνθρωπό του. 
Θα θέλαμε και δημόσια να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στον ανώνυμο λαό, σ’ όλους τους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, στους συλλόγους και στην εκπαιδευτική κοινότητα για τη συμπαράστασή τους.
 Ὅταν μιλοῦν γιά τό ἔργο που επιτελείται στη Δουραχάνη, ο πατήρ Αθανάσιος ἀπαντᾶ: "Αυτό δεν ανήκει σε μένα. Ανήκει σε όλους, είτε εδώ πού ζουν και αγωνίζονται, είτε εκείνοι που προσφέρουν από μακρύτερα. Ανήκει στο σύνολο. Όλοι οι κάτοικοι της πόλης και των περιχώρων, και όχι μόνον αυτοί αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας και το εξωτερικό, είναι συνεργάτες και συνδρομητές. Με πνίγει η αγάπη του κόσμου. Δε με έχει αφήσει. Υπάρχει συμπαράσταση. Όλοι όσοι βοηθούν, ο καθένας με τον τρόπο του, γνωστοί και άγνωστοι, είναι εγγεγραμμένοι στο έμψυχο δυναμικό προσφοράς. Η αγάπη του Θεού μας ενώνει με όλους. Μας δίνει το νόημα του να υπάρχουμε. Ό άνθρωπος ολοκληρώνεται, όταν δεν ανήκει στον εαυτό του. Τίποτα δεν είναι δικό μας. Ό, τι έχουμε είναι άνωθεν. Είμαστε διαχειριστές. Δικά μας είναι τό "ἐλθέ καί σκήνωσον" στο Θεό και "ἄφες τά παραπτώματα" των άλλων. Δε μετριέται η συγκίνηση όταν βλέπεις τον κόσμο να προσφέρει με ευχαρίστηση, να το νιώθει ανάγκη να συνεργαστεί, να μη ζητάει μόνο «τό ἑαυτοῦ ἀλλά καί τό τοῦ ἑτέρου» (Α΄Κορινθίους 10,24). 
Μας συγκινήσατε ιδιαίτερα, γιατί η ευγενική σας χειρονομία προέρχεται από μεγάλη καρδιά. Ο Χριστός εγκωμίασε το δίλεπτο της χήρας. Το ίδιο και εμείς για την παραμικρή προσφορά. Να είστε σίγουροι ότι όλα θα διατεθούν για τις ανάγκες των παιδιών και των αναξιοπαθούντων. Με πατρικές ευχές και ευλογίες για μια καρποφόρο πνευματική βιοτή προς όλους.

Ο πατήρ Αθανάσιος και οι συν εμοί

ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙΡΟ; π. Δημητρίου Μπόκου


Ο χρόνος που προηγείται της Θείας Λειτουργίας αποσκοπεί στην επιμελημένη πνευματική προετοιμασία του ιερέως. «Μέλλων ο ιερεύς την θείαν επιτελείν μυσταγωγίαν, οφείλει προηγουμένως μεν κατηλλαγμένος είναι μετά πάντων και μη έχειν τι κατά τινος». (Όταν πρόκειται ο ιερεύς να επιτελέσει τη θεία μυσταγωγία, οφείλει προηγουμένως να είναι συμφιλιωμένος με όλους και να μην έχει κάποια έχθρα με κανέναν).
Η καταλλαγή με όλους, η αγάπη και η ανεξικακία, είναι η απολύτως απαραίτητη συνθήκη για τον ιερέα, ώστε να κατατολμήσει της φρικτής ιερουργίας. Η αγάπη είναι θυσία ανώτερη από κάθε άλλη θυσία. «Ταύτης άνευ, ουδέ εκείνην προσδέχεται». (Χωρίς την αγάπη, ούτε τη λατρεία δέχεται). Τί νόημα θα είχε μια λατρευτική (δηλ. αγαπητική) εκδήλωση προς τον Θεό, χωρίς αγάπη προς τον πλησίον;
Ο υπέρτατος σκοπός είναι η ενότητα. «Ίνα πάντες εν ώσιν».(Όλοι να είναι ένα) (Ιω. 17, 21). «Δια γαρ τούτο πάντα εγένετο. Δια τούτο και ο Θεός άνθρωπος γέγονε, και πάντα εκείνα επραγματεύσατο, ίνα ημάς συναγάγη». (Γι’ αυτό έγιναν τα πάντα. Γι’ αυτό και ο Θεός έγινε άνθρωπος και έκανε όλα εκείνα, για να μας συνάξει (σε μια ενότητα) (Ιω.Χρυσοστόμου, Ομιλία ΙΣΤ΄ Εις Ματθαίον). Επιπλέον ο ιερεύς οφείλει

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2020

Πάτερ Ὅσιε· πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α’.
Εἰς πᾶσαν τὴν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος σου, 

ὡς δεξαμένην τὸν λόγον σου· 
δι' οὗ θεοπρεπῶς ἐδογμάτισας, 
τὴν φύσιν τῶν ὄντων ἐτράνωσας,
 τὰ τῶν ἀνθρώπων ἤθη κατεκόσμησας. 
Βασίλειον ἱεράτευμα, Πάτερ Ὅσιε·
 πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ,
 σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

«Δέν μέ ἔχει ἀφήσει ὁ κόσμος. Ὑπάρχει συμπαράσταση».



«Η Ορθοδοξία έχει δύο φτερά. Την αγάπη και την πίστη.Αν έχει το ένα, δεν πετάει. Νιώθεις;»
« πίστις χωρίς τν ργων νεκρά στίν».(ακ. 2,20) καί ργο χωρίς πίστη γωιστικά φέρεται».
Τά λόγια ἀνήκουν στο γέροντα Ἀθανάσιο Χατζή, ἠγούμενο τῆς Ἱ. Μ. Παναγίας Δουραχάνης.
ταν το μιλον γιά τό ργο πού ἐπιτελείται στή Δουραχάνη, παντ:
 «Ατό δέν νήκει σέ μένα. νήκει σέ λους, ετε δ πού ζον καί γωνίζονται, ετε κενοι πού προσφέρουν πό μακρύτερα. νήκει στό σύνολο. λοι ο κάτοικοι τς πόλης καί τν περιχώρων, καί χι μόνον ατοί λλά καί πό λλα μέρη τς λλάδας καί τό ξωτερικό, εναι συνεργάτες καί συνδρομητές.
  λαός προσφέρει τόν δρώτα του. Πολλοί μαθητές καί φοιτητές δίνουν "στό ταμεο τς προσφορς" τό χαρτζιλίκι τους. Νέοι κουμπνε τόν πρτο τους μισθό. λλοι, να ποσοστό "μερίδιο"πό τό μισθό τους κάθε μήνα. Πολλοί σο λένε μέ τή συμπεριφορά τους "δ εμαστε". Δέ μετριέται συγκίνηση, ταν βλέπεις τόν κόσμο νά προσφέρει μέ εχαρίστηση, νά τό νιώθει νάγκη

Ο εγωιστής γίγαντας. Θεατρική παράσταση από τους μαθητές του Γυμνασίου Δουραχάνης

Δουραχάνη, Δεκέμβριος 2019


Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2019

Τό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς 29 Δεκεμβρίου 2019 (τῶν ἁγίων Προπατόρων) - Κατά Ματθ. β΄ 13-23



Ἀναχωρησάντων τῶν μάγων, ἰδοὺ ἄγγελος Κυρίου φαίνεται κατ᾿ ὄναρ τῷ Ἰωσὴφ λέγων· ἐγερθεὶς παράλαβε τὸ παιδίον καὶ τὴν μητέρα αὐτοῦ καὶ φεῦγε εἰς Αἴγυπτον, καὶ ἴσθι ἐκεῖ ἕως ἂν εἴπω σοι· μέλλει γὰρ Ἡρῴδης ζητεῖν τὸ παιδίον τοῦ ἀπολέσαι αὐτό. Ὁ δὲ ἐγερθεὶς παρέλαβε τὸ παιδίον καὶ τὴν μητέρα αὐτοῦ νυκτὸς καὶ ἀνεχώρησεν εἰς Αἴγυπτον, καὶ ἦν ἐκεῖ ἕως τῆς τελευτῆς Ἡρῴδου, ἵνα πληρωθῇ τὸ ρηθὲν ὑπὸ τοῦ Κυρίου διὰ τοῦ προφήτου λέγοντος· ἐξ Αἰγύπτου ἐκάλεσα τὸν υἱόν μου.Τότε Ἡρῴδης ἰδὼν ὅτι ἐνεπαίχθη ὑπὸ τῶν μάγων, ἐθυμώθη λίαν, καὶ ἀποστείλας ἀνεῖλε πάντας τοὺς παῖδας τοὺς ἐν Βηθλεὲμ καὶ ἐν πᾶσι τοῖς ὁρίοις αὐτῆς ἀπὸ διετοῦς καὶ κατωτέρω, κατὰ τὸν χρόνον ὃν ἠκρίβωσε παρὰ τῶν μάγων. Τότε ἐπληρώθη τὸ ρηθὲν ὑπὸ Ἱερεμίου τοῦ προφήτου λέγοντος· φωνὴ ἐν Ραμᾷ ἠκούσθη, θρῆνος καὶ κλαυθμὸς καὶ ὀδυρμὸς πολύς· Ραχὴλ κλαίουσα τὰ τέκνα αὐτῆς, καὶ οὐκ ἤθελε παρακληθῆναι, ὅτι οὐκ εἰσίν. Τελευτήσαντος δὲ τοῦ Ἡρῴδου ἰδοὺ ἄγγελος Κυρίου κατ᾿ ὄναρ φαίνεται τῷ Ἰωσὴφ ἐν Αἰγύπτῳ λέγων· ἐγερθεὶς παράλαβε τὸ παιδίον καὶ τὴν μητέρα αὐτοῦ καὶ πορεύου εἰς γῆν Ἰσραήλ· τεθνήκασι γὰρ οἱ ζητοῦντες τὴν ψυχὴν τοῦ παιδίου. Ὁ δὲ ἐγερθεὶς παρέλαβε τὸ παιδίον καὶ τὴν μητέρα αὐτοῦ καὶ ἦλθεν εἰς γῆν Ἰσραήλ. Ἀκούσας δὲ ὅτι Ἀρχέλαος βασιλεύει ἐπὶ τῆς Ἰουδαίας ἀντὶ Ἡρῴδου τοῦ πατρὸς αὐτοῦ, ἐφοβήθη ἐκεῖ ἀπελθεῖν· χρηματισθεὶς δὲ κατ᾿ ὄναρ ἀνεχώρησεν εἰς τὰ μέρη τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἐλθὼν κατῴκησεν εἰς πόλιν λεγομένην Ναζαρέτ, ὅπως πληρωθῇ τὸ ρηθὲν διὰ τῶν προφητῶν ὅτι Ναζωραῖος κληθήσεται.

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2019

Ἁγιασμένες μέρες

Φώτης Κόντογλου

Την πνευματική χαρά και την ουράνια αγαλλίαση που νοιώθει ο χριστιανός από τα Χριστούγεννα, δεν μπορεί να τη νοιώσει, με κανέναν τρόπο, όποιος τα γιορτάζει μοναχά σαν μια συγκινητική συνήθεια, που είναι δεμένη περισσότερο με τις συνηθισμένες χαρές του κόσμου, με τον χειμώνα, με τα χιόνια, με το ζεστό τζάκι.

Μοναχά ο ορθόδοξος χριστιανός γιορτάζει τα Χριστούγεννα πνευματικά, κι από την ψυχή του περνάνε αγιασμένα αισθήματα, και τη ζεσταίνουνε με κάποια θέρμη παράδοξη, που έρχεται από έναν άλλο κόσμο, τη θέρμη του Αγίου Πνεύματος, κατά τον αναβαθμό που λέγει: «Αγίω Πνεύματι πάσα ψυχή ζωούται, και καθάρσει υψούται, λαμπρύνεται τη τριαδική μονάδι, ιεροκρυφίως».

Ψυχή και σώμα γιορτάζουν μαζί, ευφραίνουνται με τη θεία ευφροσύνη, που δεν την απογεύεται όποιος βρίσκεται μακριά από τον Χριστό. Ενώ η καρδιά του χριστιανού, αυτές τις αγιασμένες μέρες, είναι γεμάτη από την ευωδία της υμνωδίας, γεμάτη από μια γλυκύτατη πνευματική φωτοχυσία, που σκεπάζει όλη την κτίση, τα βουνά, τη θάλασσα, τον κάθε βράχο, το κάθε δέντρο, την κάθε πέτρα, το κάθε πλάσμα. Όλα είναι αγιασμένα, όλα γιορτάζουνε, όλα ψέλνουνε, όλα ευφραίνονται, όλη η φύση είναι «ως ελαία κατάκαρπος εν τω οίκω του Θεού». Κανείς

Ἁγίου Βασιλείου τοῦ Μεγάλου: Τά ἄγραφα Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας


Από τα δόγματα και τας αληθείας που φυλάσσει η Εκκλησία άλλα μεν τα έχομεν πάρει από την γραπτήν διδασκαλίαν, άλλα δε, που μυστικώς έφθασαν μέχρις ημών εκ της παραδόσεως των αποστόλων, τα εκάμαμεν δεκτά. Και τα δύο στοιχεία, και η γραπτή και η άγραφος παράδοσις, έχουν την αυτήν σημασίαν δια την πίστιν. Και κανείς εξ όσων έχουν και μικρά γνώσιν των εκκλησιαστικών θεσμών δεν θα εγείρει αντίρρησιν επ' αυτών.


Διότι αν επιχειρούσαμεν να εγκατελείψωμεν όσα εκ των εθών είναι άγραφα, διότι δήθεν δεν έχουν μεγάλην σημασίαν, χωρίς να το καταλάβωμεν θα εζημιώναμεν το Ευαγγέλιον εις την ουσίαν του ή μάλλον θα μετετρέπαμεν το κήρυγμα εις κενόν νοήματος όνομα. Λόγου χάριν (δια να θυμηθώ το πρώτον και πιο συνηθισμένον απ' όλα), ποιος εδίδαξε γραπτώς ότι οι ελπίζοντες εις το όνομα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού φανερώνουν αυτήν την πίστιν των με το να κάνουν το σημείο του Σταυρού; Το να στρεφώμεθα προς Ανατολάς κατά την προσευχήν ποιον γραπτόν έργον μας το εδίδαξε; Τους λόγους της επικλήσεως κατά τον αγιασμό του άρτου της θείας ευχαριστίας και του ποτηρίου, ποιος εκ των αγίων μας τους άφησε γραπτώς; Δεν αρκούμεθα ασφαλώς εις αυτά που οι απόστολοι ή το Ευαγγέλιον μνημονεύουν, αλλά

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

σταλαγματιες απο την παραδοση

αποψεις...