Γνωρίζουμε
βεβαίως όλοι, γνωρίζουμε ότι ο αισθητός αυτός ήλιος αποστέλλει το φως
του σε όλη την υφήλιο, «και ουκ έστιν (ουδείς) ως αποκρυβήσεται της
θέρμης αυτού» και από της διαυγέστατης λαμπρότητός του. Πολλές φορές
όμως οι ολόλαμπρες ακτίνες του καλύπτονται από νέφη και ομίχλη ή από το
φύλλωμα των δένδρων, αλλά και πάλι, η πνοή κάποιου ανέμου διαλύει το
νεφικό επικάλυμμα και την ομίχλη εκείνη και επιτρέπει στις φεγγοβόλες
ακτίνες να εξαπλωθούν τρανώς σε όλη την κτίση. Τον δε προ ηλίου «ήλιον
της δικαιοσύνης» τον νοητό, ο οποίος εγεννήθη σήμερα από την «κούφη
νεφέλη», από την φωτοφόρο και ηλιακή και πάναγνο κοιλία παραδόξως,
καλύπτει η του «δούλου μορφή», τα νηπιώδη σπάργανα και το σπήλαιο το
φτωχό και συμφώνως με την οικονομία και ορισμένα άλλα, τα οποία
συμβολίζουν την πτωχεία και την ταπεινότητα.
Καθώς
όμως ήδη ελέχθη, η πνοή και η ορμή του ανέμου διασκορπίζει το κάλυμμα
του νέφους και της ομίχλης και φανερώνει καθαρά τις ηλιακές ακτίνες·
έτσι συμβαίνει και έδώ, με τον «ήλιον της δικαιοσύνης», τον Θεό και
Δεσπότη ο οποίος καλύπτεται με σπάργανα και κρύπτεται σε σπήλαιον και
φάτνη αλόγων ζώων για την πολλή του συγκατάβαση και «δι’ ύπερβολήν
αγαθότητος»· το συνεργόν Πανάγιον Πνεύμα και η ευδοκία του Πατρός τον